Welcome to the nakayama lab!
TOPICS
- A variety of past experiences influence our thoughts and behaviors, and this premise also applies to adult second language (L2) and foreign language (FL) learning above and beyond child first language acquisition, since toddlers can internalize their mother tongue largely unconsciously with the language faculty of mental organizations while adults consciously study linguistic features such as vocabulary, pronunciation, and grammar and much think of non-linguistic matters as their goals and motives, worries and anxiety, beliefs about how one should study, and strategies for learning the target language effectively.
- My work in English teaching methodology focuses on affective and cognitive factors in language learning. Examples of those foctors are motivation, goal orientations, beliefs, anxiety, and strategy. The roles and interactions of those factors are discussed in my lab.
NEWS新着情報
- 2016年11月22日
- 発表論文等の最新情報は、Researchmap に更新していきます。
- 2016年03月25日
- いくつかのページを更新しました。
- 2015年04月01日
- サイト全体を更新しました。
- 2015年03月09日
- 愛媛大学教育改革シンポジウムにてポスター発表を行いました。
- 2014年09月10日
- サイトをオープンしました。