本文へスキップ

英語学習の順次性と系統性を考慮した 新しい英語学習プログラムを提案します

Welcome to the nakayama lab!

TOPICS

  • A variety of past experiences influence our thoughts and behaviors, and this premise also applies to adult second language (L2) and foreign language (FL) learning above and beyond child first language acquisition, since toddlers can internalize their mother tongue largely unconsciously with the language faculty of mental organizations while adults consciously study linguistic features such as vocabulary, pronunciation, and grammar and much think of non-linguistic matters as their goals and motives, worries and anxiety, beliefs about how one should study, and strategies for learning the target language effectively.
  • My work in English teaching methodology focuses on affective and cognitive factors in language learning. Examples of those foctors are motivation, goal orientations, beliefs, anxiety, and strategy. The roles and interactions of those factors are discussed in my lab.

NEWS新着情報

2016年11月22日
発表論文等の最新情報は、Researchmap に更新していきます。
2016年03月25日
いくつかのページを更新しました。
2015年04月01日
サイト全体を更新しました。
2015年03月09日
愛媛大学教育改革シンポジウムにてポスター発表を行いました。
2014年09月10日
サイトをオープンしました。

バナースペース

中山研究室

〒790-8577
愛媛県松山市文京町3
愛媛大大学英語教育センター
愛大ミューズ2F 257号室

TEL 089-927-8936
E-mail. nakayama@ehime-u.ac.jp